سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اول قبله

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/11/24 8:44 عصر

با اینکه در اخبار اعلام کرده بودند حوزه های علمیه کل کشور امروز تعطیل است و کلی هم از بعضی اطرافیانِ چشم انتظار تعطیلی ، شنیدیم که الهی از گلومان پایین نرود؛ ولی یادمان نبود جامعة الزهرا ورای مرکز مدیریت و این مراکز خرد! عمل می کند .
تنها از ساعت ده تا ده و چهل دقیقه تجمعی در محوطه روبروی پژوهشگاه داشتیم با سخنرانی خانم ظهیری از اعضای هیئت علمی جامعة الزهرا . اولین بار بود که در حیاط و در زیر نور آفتاب تجمع داشتیم و این بیانگر اهمیت قضیه بود ! درون و برونش مهم نبود و من همه اش حرص میخوردم که آخر همچین تجمعی در پشت دیوارهای رفیع جامعة الزهرا به گوش چه کسی می رسد؟! که شکر خدا بعد از دقایقی جنابی دوربین به دست از راه رسیدند و خانمی هم از نشریه جامعه دیدم که عکس می گرفتند .
بهانه اصلی تجمع سالگرد تخریب حرمین عسکریین بود . تخریب یک مکان مقدس که دل همه شیعیان را به درد آورد . اما شایسته تر بود از تخریب احتمالی قدس – اول قبله مسلمین – هم سخنی به میان می آمد تا مخالفت ما با هتک حرمت اماکن مقدسه ودرد مظلومیت شیعه آشکار تر شود و کمتر این گمان برود که فقط دلمان به حال تکه  دیوار و آجری رنجیده خاطر شده . بهتر است حوادث ناگوار گذشته را با وقایع احتمالی آینده پیوند دهیم و به جای محکوم کردن ماوقع در پشت دیوارهای دژ ، به فکر پیش گیری از آنچه اتفاق نیفتاده باشیم .
خانم ظهیری در بیاناتشان به سه نکته اشاره کردند اول اینکه وهابیان را جدای از مسلمانان بدانیم و این حقیقت را برای همگان روشن کنیم . دوم اینکه با توجه به کتاب و خدا و پیامبر مشترک بین تمامی مسلمانان سعی در حفظ وحدت داشته باشیم که ایجاد تفرقه حربه امروزی دشمن برای شکست ماست . و سوم اینکه...
سوم اینکه ... مورد سوم رو به خاطر ندارم . چون دوربین را از خانم نشریه ای گرفتم تا از زاویه های دیگری هم عکس بگیرم و انشاالله فردا عکسهایش را در وبلاگ می زنم .
پس از اتمام سخنان ایشان با پخش سرود « آمریکا ، آمریکا ، ننگ به نیرنگ تو...» ( که برای اولین بار شاهد پخش موسیقی در آن محیط بودم!) و فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و منافق و دار و دسته شان سر کلاسها رفتیم و من هنوز در فکر بودم که این فریادها پایه های کدام کاخ ظلم را خواهد لرزاند ؟!

• یک پست در اعتراض به تخریب محل عروج پیامبر کمتر کاری است که هر وبلاگ نویس می تواند بکند ... چرا منتظرید؟... یا علی !





کلمات کلیدی :

الکسا